19 Eylül 2009 Cumartesi

GAZETE TATLISI BAYRAM TATLISI

*** GAZETE TATLISI ***

HERKESE HAYIRLI BAYRAMLAR DILERIM

Bayrama özel enfes bir tatli tarifi yayinlamak
istedim biliyorum hep üst üste tatli oluyor ama
ramazanda en cok tatli türleri tercih ediliyor

Belki bu tatliyi bilenler vardir enfes citir citir
mis gibi bir tarif mutlaka deneyin Keskinliden
herkese bayram tatlisi haydi buyurun....
Tarif icin Zehra 50 'ye tesekkürler

**** GAZETE TATLISI BAYRAM TATLISI (1) ****
MALZEMELER:
* 3 tane yumurta
* 1 su bardagi süt
* 1 su bardagi siviyag
* Yarim su bardagi su
* Bir tutam tuz
* 1 yemek kasigi sirke
HAMURU ACMAK ICIN
* 2-3 su bardagi nisasta
SERBETI ICIN:
* 7 su bardagi seker
* 7,5 su bardagi su
* Yarim limon suyu
ICI ICIN :
* Ceviz ici
ÜZERINE :
* 250 gr tereyag
* 2 su bardagi siviyag


YAPILISI:
* Hamur icin olan malzemeleri cirpin
* Unu yavas yavas ilave edin yaklasik 1 kilo un aliyor
* Yogurdugunuz hamuru 1 saat dinlendirin
* Yaklasik 35-40 bezeye ayirin
* Her bezeyi bol nisasta ile incecik acin
* Oklavaya sarin resimdeki gibi ortaya dogru büzün
* Sonra gazete kagidinin üzerine kirisigini fazla bozmadan
acin icine ceviz serpin
* Gazetenin iki ucundan tutarak ortaya dogru sallayarak
rulo haline getirin gevsek bir rulo oluyor
* Sonra 2 veya 3 parmak enliliginde kesin
* Ben tepsime yagli kagit kullandim siz isterseniz
tepsinizi yaglayipta dizebilirsiniz
* Teryagini ayri siviyagi ayri kaplarda kizdirin
* Tere yagin köpügünü alip siviyag ile karistitin
* Sicakken tatlilarin üzerine gezdirin
* Tatlinizi 190- 200 derecde pisirin
* Serbeti hazirlayin hafif koyulasinca limonu ilave edin
* Tatlida serbette ilikken üzerine gezdirin
Ben bayram sabahi serbetini dökecegim insallah



*** AFIYET OLSUN DENEMEK ISTEYENLERE ***
Bayram süresince firsat buldukca ziyaret
edecegim hepinizi insallah,
yarinde cok yogunum sarma ve börek islerim var

SU BÖREGI TARIFIMI GÖRMEK ISTERSENIZ TIKLAYIN
BÖREK TARIFLERI ICIN BURAYA
SERBETLI VE SÜTLÜ TATLI TARIFLERI ICIN TIKLAYIN

Tekrar hayirli bol bereketli bir bayram dilerim sevgiler

18 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

o kadar gevşek yapmak zorunda mıyız abla? biraz daha sıkı sarsak olmaz mı?

çok enfes görünüyor, bayrama olmasa bile deniycem inşallah.


hayırlı bayramlar ablacım, kolay gelsin..

Hansa dedi ki...

burma baklavanın bi değişik versiyonu ama denenebilir güzel bir şekil elinize sağlık.
neşe içinde geçirilmiş hayırlı bayramlar diliyorum.
sevgiler.

aleyna dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK AYŞE HANIM .ÇOK DEĞİŞİK BİR TATLI.NE YAZIKKİ ÇOK İYİ YUFKA AÇTIĞIM SÖYLENEMEZ.ŞİMDİDEN HAYIRLI BAYRAMALR DİLERİM

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK NEFIS OLMUS
COK SEVERIM GOCMEN BAKLAVASI OLARAK BILIRIM BENDE
IYI BAYRAMLAR SEVGILER.....

Adsız dedi ki...

Cok ilginc bir tatli ama cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Iyi bayramlar diliyorum.

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Ayşeciğim,bende merak ettim gevşek olması tatlıyı çekmesi manasındamı..ellerine sağlık öptüm gurbet kuşum hayırlı bayramlar eşin ve ikizlerinle..A.E.O

Unknown dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...

capankizimutfakta dedi ki...

ramazan bayramin mubarek olsun ayse ablacim, hayirli bayramlar...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ramazan bayramınız mübarek olsun!
Duaların kabuluyle inşAllah..

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel bir tatl görüyorum ben.
Ne kadar güzel böyle.
İsmide çok güzelmiş.
Sevgier canım.

TAZE NANE dedi ki...

Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir.
Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir.
Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği,
bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir.
Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun!

sevimin sayfasi dedi ki...

RAMAZAN BAYRAMINI DOYA DOYA YASAYALIM. HAYIRLI BAYRAMLAR! HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI RAMAZAN BAYRAMLARI DILEGIYLE.
SEVIM

PAPATYA PRENSES dedi ki...

biraz değişiklik yaparak yaptım. pişiyo bakalım heycanla bekliyorum ablacım:)

Adsız dedi ki...

gercektende cok guzel gorunuyor baklavalar.ilk ve son kez agabeyimin dugununde,gelin tarafinin gondermesiyle yemistim.cok guzeldi.tadi damagimda kalmisti.tarifinide bende zehra hanimin orada gordum lakin,cesaret edemedigim denemeye.sizin sitede de gormek cok guzel.elinize saglik.insALLAH bende birgubn cesaretimi toplar yaparim.ellerinize saglik

bu arada ben sitenizi aylardir takip eidyorum,lakin yazilar yazmiyordum.artik zaman buldukca yazarim:)

celebre dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK TÜM TARİFLERİNİZ BİR HARİKAA

keskinli dedi ki...

celebre
cok tesekkür ederim yorumunuz ve ziyaretiniz icin her zaman beklerim sevgiler

Adsız dedi ki...

ben antalyadan gönül bu tatlıyı daha önce yemiştim ve çok beğenmiştim.anlamadığım bir şey var.gazetenin iki ucundan tutarak ortaya doğru sallarsak nasıl rulo oluyor. deniyorum olmuyor. bana yardım edin.teşekürler.oklavayla yapsam olurmu...

keskinli dedi ki...

GÖNÜL HANIM
sorunuza gec cevap verdigim icin özür dilerim oklava ile zaten ilk basta büzüyorsunuz sonra gazetenin üzerine acin gazeteyi iki ucundan tutup rulo gibi sarin kesin olacaktir her zaman tüm sorularinizi sorabilirsiniz elimden geldgince yardimci olmaya calisirim sevgiler ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...