6 Eylül 2009 Pazar

KALBURA BASTI TATLISI TARIFI


Bu enfes tatliyi ilk defa denedim ve sonuc
mükkemmel .Yengemin iftar davetine giderken
yapip götürdüm tadina bakan herkesten
tam not aldi, sizede tavsiye ederim
Tarif icin sevgili Zehra 50 'ye tesekkür ederim
Bu enfes tatli tarifini
Iftar bereketi Etkinligine yolluyorum

*** KALBURA BASTI TATLISI ***
MALZEMELER:
* 1Cay bardagi erimis margarin veya tereyag
* 1 Cay bardagi siviyag
* 1 Cay bardagi MADEN SUYU (SODA)
* 1 Paket kabartma tozu
* 3,5 su bardagi un
* 100 gr.kadar ceviz ici
SERBETI ICIN :
* 3 Su bardagi su
* 2,5 Subardagi seker
* 1/2 tatli kasigi limon suyu


YAPILISI:
* Ilk olarak serbeti hazirlayin, sekeri ve suyu
tencereye alin,kaynamaya baslayinca 10 dakika
kadar kaynatin limonu ilave edip kenara alin
* Ceviz ve un haric tüm malzemeyi cirpma teli ile
cirpin unuda ilave edip özlü bir hamur yogurun
* Hamurdan ceviz iriliginde parcalar koparin
* Rendenin iri tarafina bastirin resimdeki
gibi acin icine iri ceviz parcalari koyun
* Beze kapatilarak elle hafif sallanarak
rendeden ayrilir dikkatli yapin sekli bozulmasin!!



* Firin tepsinizi yaglayip dizebilirsiniz yada benim
gibi yagli kagit kullanin temizlemesi kolay oluyor
tepsileri ...
* 190 c alti üstü iyice kizarana kadar pisirin
* Firindan cikan sicak tatlinin üzerine soguk
serbeti dökün 3-5 dakika sonra tatlilari ters cevirip
diger tarafinda serbeti cekmesini saglayin
**** AFIYET OLSUN *****


Calisan bayanlar bayramda baklava acmaya zaman
bulamazsa bu enfes kalbura basti tatlisini yapabilirler
tarafimdan tavsiye olunur sevgiler...
IFTAR ICIN YEMEK TARIFLERI
KÖFTE KEBAB TARIFLERI

SERBETLI VE SÜTLÜ TATLI TARIFLERI

30 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM KALBURA BASTIYI BENDE ÇOK SEVERİM NEFİS GÖRÜNÜYOR EMEĞİNE SAĞLIK...
SEVGİLER...

hilalinmutfagi dedi ki...

Ellerine saglik canim tatli cok guzel gorunuyor bende yeni seker pare yaptim ve bilgisayarin basina oturdum.AFIYET OLSUN,HAYIRLI IFTARLAR

yildiz dedi ki...

Aysecigim,vallahi bravo...iftar sofralariniz hep böyle bereketli ve güzel gecsin....

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşeciğim.Muhteşem olmuş.Sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

bende cok yaparim ramazanda nefis oluyor bir tanecik aldim cayimin yanina
bereketli iftarlar

susamcorekotuFeriha dedi ki...

AYŞECİM TATLI ŞAHANE SODA KONDUĞUNU İLK DUYDUM DENERİM İNŞ BEREKETLİ SAHURLAR

Adsız dedi ki...

ellerine sağlı kcanım..benim de favori tatlılarımdandır bu tatlı.hayırlı ramazanlar diliyorum..selamlar..

Sevil Şahin dedi ki...

aysecim çok severim ben bu tatlıyı
ramazandada yapmadım yapayım bari ellerine saglık canım benim sevgili zehranın tarifleride enfestir senden iyi olmasın

eldivenlerim dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

peynir hösmelimi dedi ki...

Görüntüsü mükemmel canim..
Ellerine saglik.
Sevgiler.

sevimin sayfasi dedi ki...

canim kalbura basti süper görünüyor
ellerine saglik

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ayşecim, ne güzel kızarmış öyle tatlılar, nefis görünüyor, ellerine sağlık:).
Bu aralar ben de şerbetli tatlı tarifleri öğrenmeye heves ettim. Seninkini de denemek isterim mutlaka.
Sevgiler:).
aslı

Adsız dedi ki...

en sevdiğim şerbetli tatlı tek sevdiğim desek de olur harika görünüyor

ellerine sağlık
sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR TATLI OLMUŞ...ELLERİNE SAĞLIK...BAYRAMDA DEĞİŞİK OLABİLİR...ELLERİNE SAĞLIK...KOLAY GELSİN...

armina dedi ki...

Kalbura bastıyı ben de denemiştim nefis bir tadı vardı. Görüntü enfesss ellerine sağlık canım.

TAZE NANE dedi ki...

Nasıl güzel görünüyor canım. Akşama olsa bu güzel tatlıdan nasıl yerdim.
Sevgiler.
İyi haftalar.

birsence dedi ki...

ayşeciğim ellerine sağlık bayılırım kalburabastıya....

Nilüfer dedi ki...

Ayşe ablacım tatlıyı denedim hatta şuan atıştırıyorum bile:)) ımmm mis gibi nefisss oldu keklerini beceremiyorum ama bu tatlıyı becerdim:)) heralde keklerimi çırpıcım iyi değil yumurtayla şekeri köpürtene kadar çırpmıyor,birgün elimde yorulana kadar kendim çırptım o zaman kekim harika oldu ama her zaman elimde çırpamamki:(( en kısa zamanda iyi bir çırpıcı almam lazım..
ellerine sağlık sevgiler..

Adsız dedi ki...

selaamelıne sağlık bızım bayram tatlımz yıyenlere afıyet olsun

keskinli dedi ki...

MERHABA ISMINIZI YAZMAYI UNUTMUSSUNUZ tesekkürler sevgiler her zaman beklerim

Adsız dedi ki...

Gerçekten süper oldu çok teşekkür ederim sizin tariflerinizi çok severek yapıyorum çok güzel oluyor. Babam benim yaptığıma inanamadı :) tekrar teşekkürler

Adsız dedi ki...

Ayşe Hanım;

benim favorim kalburabastı tarifiniz.Defalarca yaptım ve ikram ettim.Hep beğenildi.

teşekkürler
Aybüke Çetek

keskinli dedi ki...

Aybüke hanim güzel yorumlariniz icin cok tesekkür ederim begendiginize cok memnun oldum her zaman beklerim sevgiler ...

keskinli dedi ki...

isimsiz ziyaretcime cevap
begendiginiz cok sevindim her tarifimi gönül rahatliyla deneyebilirsiniz sevgiler her zaman beklerim

Adsız dedi ki...

ben yaptım ama üstü
kızarmadı

Adsız dedi ki...

merhaba az once bu tatliyi yaptim ama curumus hamur gibi oldu birlesmedi. neden acaba tadini henuz bilmiyorum su an pisiyorlar.

keskinli dedi ki...

YORUMA CEVAP
üstü zaten fazla kızarmiyor ama fırınınızdan da kaynaklanan birşey olabilir

keskinli dedi ki...

SORUYA CEVAP
hamur yagli bir hamur oldugu icin öyle görünmesi normal pisdikten sonrada yorum yazmis olsaydiniz cok sevinirdim sevgiler .....

konteynerler dedi ki...

arkadaşımdan aldığım bir tarifi denemiştim ve çok sert oldu nerde bi yanlış yaptım bilemiyorum ama bu akşam bunu deneyebilirim sanırım :)

Adsız dedi ki...

önemli olan görüntü değil tat. ilk yediğimde beğenmiştim tadı hala damağımda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...