7 Mart 2008 Cuma

KIYMALI AY CÖREGI


HERKESE HAYIRLI CUMALAR

Bu röportajin üstüne iyi demlenmis bir cay ve yaninda
bu enfes mis,pamuk ay cörekleri iyi gider degilmi?

Bu tarif canim arkadasim Arzu'nun görümcesi ve arkadasim
Nurhan'in tarifi deneyin tek kelime ile süper asla pisman
olmayacaginiz bir tarif hadi kolay gelsin


Simdi bu resim ne demeyin arkadasim özellikle büyük
su bardagi olsun dedi bende bu bardagi kullandim ölcü olarak;
ama sizin böyle bir bardaginiz yoksa
ÖLCÜLERI 2 SU BARDAGI KULLANIN

MALZEMELER:
RESIMDEKI BARDAK ILE
* 1 bardak süt sicak olacak ama eli yakmayacak
* 1 bardak yogurt
* Resimdeki bardak ile yarim bardak sivi yag
* 2 yemek kasigi seker
* 2 tatli kasigi tuz
* Aldigi kadar un
* 2 tane maya

YAPILISI :
* Önce süt isitilir eli yakmayacak sekilde seker maya icine katilir
eritilir ve 5 dakika mayanin kabarmasi beklenir .
* Sonra diger malzemelerde katilir un yavas yavas ilave edilir kulak
memesinden biraz daha yumusak hamur yogrulur agzi kapatilir mayalanmasi beklenir.


Bu arada ic malzemesi hazirlanir
ICI ICIN GEREKLI MALZEME:
* 250 gr. kadar kiyma
* 1 tane sogan
* 1 yemek kasigi salca
* tuz,karabiber,pul biber,kimyon

ICIN HAZIRLANMASI:
* Bir tavanin icerisine az miktarda sivi yag koyup kiymalari kavurun
* Soganlari kücük kücük dograyip ilave edin her ikisinide iyice pisirin
* Sonra baharatlari ve salcayida katip az su ilave edin 5 dakika
* Kaynatip altini kapatin sogmaya birakin


HAMURUMUZ IKI KATINA GELINCE YAPMAYA BASLAYABILIRIZ

* Portakal büyüklügünde bezeler yapin kenara alin
* HER bezeyi fazla ince olmayacak sekilde acin
* Actiginiz hamuru 8' e kesin
* Uzun olan yerine kiyamli icten koyun ve resimdeki gibi sarin ay seklini verin
* Tepsiye dizip üzerine yumurta sarisi sürüp cörek otu ve susam serpin
* 200 derece firinda pisirin afiyele yiyin


FIRINDA PISERKEN OH MIS GIBI KOKULAR YÜKSELIYOR
YORUMLARINIZ ICIN SIMDIDEN TESEKKÜRLER AYRICADA
HERKESE GÜZEL BIR HAFTA SONU DILERIM SEVGILER KESKINLI'DEN

28 yorum:

TATLI DİYAR dedi ki...

şekerim sanırım ilk yorum benim
ellerine sağlık çokkkkk güzel görünüyolar
özellikle fırındaki görüntüye bayıldım yaw
hacılara selam
kendini çok özletme emi
öptüm şeker

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ayşecim süper olmuşlar ,sabah sabah cnm çekti.ellerine sağlık.

EZGi :)) dedi ki...

canım misler gibi kokusu geldii.olsada yesem:((
harika görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

İnanın görüntüleri bile gel beni ye diyor. İştahımı kabarttı. ayrıca kıskandım bende yapıcam.:))ellerinize sağlık. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar, poğaça ve börekte favorim kıymalıdır zaten, ellerine sağlık...

muko dedi ki...

ooooooooooooo ne kadar güzel görünüyorlarr ayşe'cim ellerien sağlıkkkk

Damak Tadı dedi ki...

Mis gibi kokuları buraya kadar geldi desem..))Çok canım çekti benim..))Ellerine sağlık canım..

Sevgilerle

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

aysecigim ne güzelde olmuslar insanin istahi aciliyor inana ki.Hele firinda ki görüntü süper ciksada yesek:))
Ellerine saglik canim.
Hayirli cumalar.

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim sanada hayirli cumalar.
Ellerine saglik harika kabarmislar mis gibi ohhhh.Ilk firsatta deneyecegim.
Sevgiler.

Yaren dedi ki...

Aysem SÜPER olmus bunlar,kesin yapmam lazim.Bu gün bir kac tarif gördüm ,bayildigim.Hepsinide yapcam hahaha.Ellerine saglik yavru kusum,afiyetler olsun.Sana ailenle güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal´canim,öptüm.

Adsız dedi ki...

Ayşe'cim harika görünüyorlar. Nefis olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler...

HULYA dedi ki...

Ayşeciğim,
Çok güzel yapmışsın canım çekti valla.Görüntü süper tadı da öyle görünüyor.ellerine sağlık canım.İyi bir hafta sonu diliyorum.Sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Nefis olmuş canım ellerine sağlık.

Dünya Kadınlar Gününü Kutlarım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım çok güzel olmuş8 mart dünya kadınlar günün kutlu olsunn

şengül dedi ki...

Ayşa ay çöreğin ço güzel olmuş detaylı verdiğin için çok teşekkür ederim canım bende mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık.

Nilgün dedi ki...

Aysecigim ellerine saglik
valla su an canim cekti inan..
olsada yesem derim


SEVGILER

Unknown dedi ki...

canim seni tanimak guzeldi arkadaslari sobe sayesinde biraz daha tanima firsatimiz oluyor.
kiymali ay coregi cokk nefis olmus ellerine saglik canim 8 mart dunya kadinlar gununu kutlarim.

kucak dolusu sevgilerimi gonderiyorum.

HÜLYA dedi ki...

ellrinize sağlık süper görünüyor. ooof ne güzel yenirdi şimdi.. yoook yook bu böyle olmayacak en iyisi mutfağa girip yapmaaak...
herkese güzel bir haftasonu dilerim

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

8 Mart dünya kadınlar günün kutlu olsun,

Kıymetini bilen hep bulunsun,

Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.

*Sevgili Ayşe,
Kıymalı ay çöreği nefis görünüyor,ellerine sağlık.

hdidem95 dedi ki...

Analarımız, bacılarımız hayatımızın yarısı hatta çok daha fazla değerlerimizi ifade eden kadınlarımızın Kadınlar Günü’nü kutluyorum.

SOFRAM dedi ki...

Canım çöreğin harika olmuş, ellerine sağlık, tarif için arkadaşlarınıza da teşekkürler, sevgilerimle öpüyor, kadınlar günün de kutluyorum canım...

Yaren dedi ki...

Aysem biricik polisim seninde kadinlar günün kutlu olsun canikom,öptüm.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

AYŞECİMM
ELLERİNE SAĞLIK.Ay çöreğide harika görünüyor.

bu arada aklıma geldikçe gülüyorumm
görüşmek üzere

anneminkizıyim dedi ki...

Aysecigim selamlar, Blogunun yeni görünümü harika olmus, hayirli olsun, sen burdada bana peynirli börek yapmamissin, gücendim:(, Kadinlar günün kutlu olsun canim, sevgiler....

emineninemekleri dedi ki...

Aysem canim ben geldim kraliceeeeeeeeeeeeeeeee (hihih) ay kiz pemi simardim neeeeee.Ay cöreklerinde adeta ye beni diyor.....ellerine saglik canim.

Kocaman öpüyorummmmmmmmmm
Emos

Baharcicegi dedi ki...

Mis gibi yumusacik olmus,yarin kahvaltiya hazir grlmisken alayim eline saglik canim,nerelerdesin ugramiyorsun yogunsun galiba.

Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.
Dünya kadinlar günün kutlu olsun canim

gulay dedi ki...

elinize saglik, denemek istiyorum ama maya bir paket(42 gr.) mi koyulacak? sevgiler.

keskinli dedi ki...

sevgili gülay maya 2 tane ben tarife yazmayai unutmusum canim özür dilerim hemen düzeltiyorum sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...